Lion Kroeze

Kredietcrisis

 

Zowel financieel als economisch zijn we de mist ingegaan. In mijn optiek komt dit doordat geld een markt is geworden in plaats van een middel. Wanneer geld het belangrijkste wordt in een bedrijf en het produkt komt op de tweede plaats, verliest het bedrijf de kwaliteit. Deze kredietcrisis laat alle overheid, semi overheid of particuliere bedrijven zien waar de problemen zitten. Met de nadruk op pensioenen en verzekeringen waar de zware klappen nog moeten vallen. De vreemdste verzekeringen zijn ontstaan, zelfs de kont van Jennifer Lopez is te verzekeren. Geld veroorzaakt gekte, dat zien we duidelijk terug in deze crisis. Al het geld wat door de mensen zelf wordt betaald, pensioenen, wordt geinvesteerd in risicovolle transacties of beleggingen. Met als resultaat de mensen nu twee jaar langer moeten doorwerken, al dan niet met plezier. De huizenmarkt stort in en de huizen zijn zeer moeilijk te verkopen, hypotheken niet meer op te brengen. Waar komt dit door, het ging allemaal zo goed. Elke Nederlander kon een huis kopen. Ook al was het bijna niet haalbaar.  Korte termijn denken, snel geld maken wordt de markt fataal. In dit bovenstaande verhaal is ieder moraal verloren gegaan, gewoon jammer..

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Lion Kroeze.
Published on e-Stories.org on 10/19/2009.

 
 

Comments of our readers (0)


Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Previous title Next title

More from this category "Politics & Society" (Short Stories in dutch)

Other works from Lion Kroeze

Did you like it?
Please have a look at:


Gerard Reve - Lion Kroeze (Life)
Pushing It - William Vaudrain (General)