Rainer Tiemann

Pour une fille

Je suis allé au marché aux fleurs.
J´ai acheté un bouquet pour toi.

J´ai acheté ces fleurs pour toi, mon amour.

Mais toi, je ne t´ai pas trouvée.
Je n´ai pas trouvé mon amour.

Et les fleurs sont mortes ...

RT 2008

All rights belong to its author. It was published on e-Stories.org by demand of Rainer Tiemann.
Published on e-Stories.org on 10/08/2008.

 
 

The author

Bild von Rainer Tiemann

 

Book by Rainer Tiemann:

cover

Von Menschen, Meer und mehr: Lyrik in schwieriger Zeit von Rainer Tiemann



Mit diesem Buch, das Texte der letzten beiden Jahre enthält, zeigt der Leverkusener Autor Rainer Tiemann, wie spannend Lyrik sein kann, die mit diesen Werken auch Menschen erreichen wird, denen Lyrik bisher wenig sagte. Fast alle Themen der Zeit werden aktuell und interessant dargeboten. Egal, ob es sich um die Probleme der Corona-Pandemie handelt oder den russischen Angriffskrieg auf die Ukraine. Besonders wichtig, dass dabei auch die Liebe nicht fehlt, die letztlich unser aller Leben lebenswert macht.

Möchtest Du Dein eigenes Buch hier vorstellen?
Weitere Infos!

Comments of our readers (11)

Show all reader comments!

Your opinion:

Our authors and e-Stories.org would like to hear your opinion! But you should comment the Poem/Story and not insult our authors personally!

Please choose

Previous title Next title

More from this category "Valentine´s Day" (Poems in french)

Other works from Rainer Tiemann

Did you like it?
Please have a look at:


Boules d´argent - Rainer Tiemann (Remembrance)
Love song - Mani Junio (Valentine´s Day)
A little rain of Irish blessings - Jürgen Wagner (Birthdays)